ویژگی بروکر مناسب

همه چیز درباره‌ رگوله و رگولاتوری بروکرها در فارکس | معرفی نهادهای نظارتی فارکس

ویژگی بروکر مناسب

مطالعه در 28 دقیقه

وقتی یک بروکر به اصطلاح رگوله دارد، به این معنی است که بیشتر می‌توان به آن اطمینان کرد. اما رگولاتوری بروکرها در فارکس به تنهایی ضامن امنیت پول شما هستند؟ کدام رگوله بروکر فارکس اعتبار دارد؟ پاسخ این سوالات را در ادامه مطلب خواهید فهمید!

رگوله چیست؟

رگولیشن Regulation یا رگولاتوری در لغت به معنی نظارت است. رگولاتوری در فارکس به معنی نظارت نهاد‌های قانونی و مالیِ دولتی یا خصوصی بر کارگزاری‌های فارکس است و این نظارت به نوعی باعث اعتبار یافتن بیشتر بروکر‌های فارکس نزد مشتریان می‌شود.

رگولاتوری بروکرها در فارکس

وقتی می‌بینید در سایت یک بروکر از عبارت رگولاتوری یا رگولیشن استفاده شده با اطمینان بیشتری می‌توانید پول خود را به آن بروکر بسپارید و در آنجا به ترید جفت ارز های مختلف یا سی‌اف‌دی ها مشغول شوید.

اگر معامله‌گر خرده‌پای فارکس باشید، بزرگترین خطری که عدم نظارت برای شما دارد، فعالیت غیرقانونی یا کلاهبردی آشکار بروکرتان است. رگولاتوری بروکرها در فارکس می‌تواند شما را تا حدی از این خطر در امان نگه دارد.

رگوله‌های مالی نوعی از مقررات یا نظارت هستند که مؤسسات مالی را ملزم به محدودیت‌های خاصی می‌کنند و آنها را ملزم می‌کنند طبق دستورالعمل‌های خاصی فعالیت کنند.

رگولاتوری بازار فارکس به قوانین و مقرراتی اشاره دارد که شرکت‌های فعال در صنعت فارکس باید تابع آن قوانین و مقررات باشند. ضمن اینکه رگولاتوری چیزی فراتر از اعمال قوانین است، بلکه شامل نظارت مستمر و نظارت بر اجرای قوانین نیز می‌شود.

در این مطلب به دلایل اهمیت رگولاتوری در فارکس و انواع نهادهای رگولاتورِ بروکرهای فارکس می‌پردازیم و در ادامه مهم‌ترین رگولاتوری‌های بازار فارکس را معرفی خواهیم کرد.

رگولیشن یا همان نظارت قانونی برای بسیاری از تریدر های فارکس، اهمیت زیادی در انتخاب بروکرهای فارکس دارد.

رگولاتوری بروکرها در فارکس چه اهمیتی دارد؟

نهادهای نظارتی فارکس

هدف از رگولاتوری این است که از شما به عنوان معامله‌گر در برابر خطرات مالی و کلاهبرداری‌ها محافظت کند.

بازار فارکس با گردش مالی ۵ میلیارد در روز با اختلاف، بزرگترین و نقدشونده‌ترین بازار جهان است.

اما به خاطر ماهیت غیرمتمرکز و جهانی آن، این بازار بیشتر از بازارهای دیگر مستعد تقلب است و کمتر از سایر بازارها تحت نظارت است.

بازار به این بزرگی را چگونه باید تحت نظارت درآورد و مقرراتی برای آن تنظیم کرد؟ بازاری که ۵ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز در آن معامله انجام می‌گیرد!

اندازه بزرگ و گستره وسیع این بازار، چالش‌های منحصر به فردی را در مورد رگولاتوری ایجاد می‌کند.

هیچ سازمان یا نهاد واحد جهانی‌ای وجود ندارد که بازار بزرگ و ۲۴ ساعته فارکس را کنترل کند.

اما چند نهاد دولتی و مستقل هستند که بر معاملات فارکس در سراسر جهان نظارت دارند.

رگوله بروکر فارکس

نهادهای ناظر فارکس استانداردهایی را تنظیم می‌کنند و همه بروکرهای تحت نظارت خود را ملزم می‌کنند از این استانداردها پیروی کنند.

این استانداردها شامل ثبت و اخذ مجوز از نهاد نظارتی، انجام بازرسی‌های منظم، اطلاع‌رسانی برخی تغییرات خدمات به مشتریان و غیره است.

بروکرهای فارکسی که مجوز دارند برای این که از مطابقت با استانداردها اطمینان حاصل کنند، تحت بازرسی و ارزیابی‌های مکرر قرار می‌گیرند.

این کار کمک می‌کند که مشتریان مطمئن شوند که معامله ارز برای همه معامله‌گران اخلاقی و منصفانه است.

هر کشوری مرجع نظارتی خودش را دارد که این مراجع نظارتی چارچوب قوانین را تعیین می‌کنند و بروکرها نیز باید این قوانین را رعایت کنند.

هر نهاد نظارتی فارکس در محدوده خودش عمل می‌کند و مقررات هر نهاد نظارتی و اجرای مقررات از کشور به کشور دیگر متفاوت است.

نهاد نظارتی در فارکس چه کاری انجام می‌دهد؟

یک نهاد نظارتی با توجه به حوزه قضایی که در آن قرار دارد، دارای یکسری وظایف، قوانین و معیارهای از قبل تعریف شده می‌باشد که از آنها برای تنظیم بروکرها استفاده می‌کنند. در ادامه مروری بر عملکرد‌های نظارتی رگولاتوری‌های فارکس بر بروکرها خواهیم کرد.

رگولاتوری بروکر فارکس

همه رگولاتور‌های فارکس ممکن است تمام عملکرد‌های شرح داده شده در زیر را انجام ندهند، با این حال این یک نمای کلی از وظایف و نحوه تنظیم و رگوله در فارکس است:

  • برای شرکت‌هایی که شرایط صدور مجوز را دارند، مجوز صادر میکنند و درخواست شرکت‌هایی را که شرایط صدور مجوز را برآورده نمی‌کنند رد می‌کند.
  • بررسی هرگونه شکایت یا فعالیت مشکوک و نظارت فعالانه بر رفتار نهاد‌های دارای مجوز.
  • ایجاد استاندارد‌های گزارش دهی و نیاز به گزارش‌ها و ممیزی‌های منظم برای اطمینان از پایبندی بروکرها به تعهدات خود.
  • به مصرف‌کنندگان در مورد شرکت‌های غیرمجاز هشدار می‌دهند، کلاهبرداری‌های احتمالی را گزارش می‌کنند و سواد مالی مشتریان را ارتقا می‌بخشند.
  • در صورت ورشکست شدن بروکر فارکس، طرح‌های حفاظت از سپرده را برای محافظت از وجوه مشتریان اجرا می‌کنند.
  • الزاماتی را صادر می‌کنند تا بروکرها مجبور شوند پول مشتریان را در حساب‌های بانکی جداگانه نگهداری کنند و هرگز برای هزینه‌های شرکت از آن استفاده نشود. برخی از رگولاتور‌ها الزاماتی را برای تعیین اینکه کدام بانک‌ها می‌توانند برای نگهداری وجوه مشتریان استفاده شوند، تعیین می‌کنند.
  • لازم است افشای ریسک برای معامله گران منتشر شود و آن‌ها را از خطرات مرتبط با معاملات فارکس و ابزار‌های CFD آگاه کنند.
  • هرگونه انگیزه مالی برای معامله گران، مانند پاداش یا تخفیف، برای تشویق آن‌ها به افتتاح حساب‌های تجاری را ممنوع می‌کنند.
  • فرآیند‌های عملیاتی، رویه‌های مبارزه با پولشویی، تضاد منافع، پاداش کارکنان، تداوم کسب‌ و کار، خسارات پیش بینی نشده، ارزیابی ریسک، امنیت سایبری و سایر عناصر مرتبط با کسب‌وکار بروکرها را ارزیابی می‌کنند.
  • اقداماتی را برای کنترل نحوه فروش و خدمات رسانی به معامله‌گران اعمال می‌کنند. به عنوان مثال، رگولاتور‌ها ممکن است از کارگزاران بخواهند که محدودیت‌هایی در اهرم اعمال کنند، محافظت از تعادل منفی و سطوح مارجین ثابت را ارائه دهند.
  • کارگزاران را ملزم به رعایت بهترین شرایط اجرایی معاملات می‌کنند، به این معنی که آن‌ها سفارشات مشتریان خود را با بهترین قیمت ممکن اجرا کنند.
  • الزامات محلی را پیگیری میکنند. این مورد شامل وجود یک شرکت محلی ثبت شده، وجود دفاتر فیزیکی، تعداد کارمندان و غیره می‌شود.
  • از بروکرها می‌خواهند که یک روند شکایات مشتری داشته باشند و سوابق کلیه ارتباطات مشتری خود را نگهداری کنند (مانند مکالمات تلفنی).

لیست مهمترین رگوله بروکرها (رگولاتوری‌ها)

رگوله در فارکس

اکثر بروکرهایی که با ایرانیان کار می‌کنند، بصورت آفشور هستند و در جزایر کوچک که قوانین مالی سختگیرانه‌ای ندارند رگوله شده‌اند. این بروکرها به سازمانی پاسخگو نیستند و در صورت بروز مشکل یا اختلاف، امکان پیگیری از سمت مشتری بسیار دشوار است.

در جدول زیر می‌توانید برخی از رگوله هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد را با قدرت نظارتی رگوله آن مشاهده نمایید.

رگولهکشورقدرت رگوله
FSCبلیز ( کشوری در آمریکای مرکزی است، که پایتخت آن بلموپان است)ضعیف
FSPنیوزلند (کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است که پایتخت آن ولینگتون است)ضعیف
FSCجزایر ویرجین بریتانیا (مجمع‌الجزایری است واقع در دریای کارائیب. پایتختش رود تاون است)ضعیف
FSAجمهوری سیشل (کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند. پایتخت آن ویکتوریا است)ضعیف
FSCجزیره موریس (کشوری جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند. پایتختش پورت لوئیس است)ضعیف
FSAسنت وینسنت و گرنادین‌ها (یک کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب است)ضعیف
FSBآفریقای جنوبیمتوسط 
FSPLجزایر مارشال (کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس آرام. پایتخت آن ماجورو است)ضعیف
VFSCجمهوری وانواتو (کشوری جزیره‌ای و کوچک می‌باشد که در جنوب اقیانوس آرام واقع شده‌است)ضعیف
CMBترکیهضعیف 
NAFDروسیهمتوسط
FRAروسیهمتوسط
FMAنیوزلندعالی
NFAآمریکاعالی
FCAانگلستانعالی
ASICاسترالیاعالی
CySECقبرسخوب
Bafinآلمانعالی
FINMAسوئیسخوب
mifidاتحادیه اروپاعالی

رگوله‌هایی که میزان اعتبار ضعیف دارند، رگولاتوری‌های آفشور هستند.

رگولاتوری های آفشور در مناطق آزاد اقتصادی تأسیس می‌شوند، چون این مناطق مالیات کمی دارند و در قوانین مالی و اقتصادی سخت‌گیری زیادی به خرج نمی‌دهند. لذا این رگولاتوری‌ها به دلیل نظارت کمتر بر عملکرد موسسات مالی و شرکت‌ها از اعتبار کمتری نسبت به رگولاتوری‌های اروپایی و … برخوردارند. بسیاری از بروکرها که می‌خواهند به کشورهای تحریم‌شده‌ای مثل ایران خدمات بدهند مجبورند از رگولاتوری‌های آفشور استفاده کنند.

نهادهای مربوط به رگولاتوری در فارکس، از نظر اعتبار با هم تفاوت دارند و برخی از این نهاد ها از بقیه معتبر تر هستند به طور کلی برخی از نهاد های رگولاتور، سطح عالی و برخی دیگر سطح متوسط و ضعیف دارند.

در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها، امکان فعالیت ایرانیان در شعبات اصلی بروکرهایی که توسط نهادهای معتبر رگوله شده‌اند، وجود ندارد.

برخی از معروف ترین رگولاتوری های سطح عالی

برخی نهادهای اعتباری سختگیر و معتبر هستند. رگوله شدن توسط این نهادهای نظارتی شرایط سختی دارد و هر بروکری نمی‌تواند از پس آن برآید. به همین دلیل اگر بروکری توسط این نهادهای نظارتی رگوله شده باشد، مشتری می‌تواند اطمینان حاصل کند که با بروکری قانونی سر و کار دارد و ریسک فعالیت در آن به حداقل خواهد رسید.

در ادامه برخی از رگولاتوری‌های معتبر جهانی را معرفی خواهیم کرد.

رگولاتوری ASIC | کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا

رگوله فارکس asic

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) یکی از معتبر ترین نهاد های رگولاتوری در فارکس است و هر بروکر رگوله شده توسط این نهاد، از لحاظ قانونی از اعتبار و امنیت بالایی برخوردار است.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) یک نهاد مستقل دولت استرالیا است. این آژانس ابتدا در سال ۱۹۹۱ به عنوان کمیسیون اوراق بهادار استرالیا تاسیس شد، اما این اداره به مرور زمان مسئولیت‌های جدیدی را به دست آورد و نام آن تغییر کرد. در حال حاضر، ASIC یکی از مهمترین مراجع تنظیم و بررسی ارگان‌های مالی استرالیا است.

در سال‌های اخیر، ASIC نگرش خود را نسبت به بازار‌های مالی به شدت تغییر داده است. استرالیا قبلا یک قطب محبوب صنعت فارکس بود، اما محدودیت‌هایی که بر روی حداکثر اهرم مجاز اعمال کرد، باعث شد تا بسیاری از کارگزارهای معروف و مشتریان آن‌ها به خارج از استرالیا سوق داده شوند. با این حال، هنوز هم استرالیا به عنوان یکی از پیشروترین محیط‌های نظارتی فارکس می‌باشد.

در اوایل سال ۲۰۲۱، ASIC رسما اقدامات جدیدی را برای محافظت از صنعت فارکس استرالیا اتخاذ کرد. اقدامات جدید بر CFD خرده فروشی و بخش تجارت فارکس متمرکز شده است. ASIC پس از تحقیقات گسترده و مشاوره عمومی، اطلاعاتی را در مورد تغییرات دستورالعمل‌های نظارتی در ماه می‌۲۰۲۰ منتشر کرد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات، حداکثر اهرم موجود برای معامله گران خرده فروشی بود. پس از اعمال محدودیت‌های اهرمی توسط ESMA در سال ۲۰۱۸، کارگزاران استرالیایی به طور گسترده از آن سود بردند. ASIC در یک مقاله عمومی اشاره کرد که تعداد مشتریانی که با کارگزاران استرالیایی معامله می‌کنند ۱۲۱ درصد افزایش یافته است. این عدد از ۴۵۰۰۰۰ مشتری به ۱ میلیون، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ می‌رسد.

قبل از تغییرات، کارگزاران فارکس محدودیتی برای ارائه اهرم نداشتند و مقدار 1:500 پیش‌فرض اکثر حساب‌ها بود. در حالی که اهرم بیشتر می‌تواند برای معامله گران مفید باشد، در مقابل خطر و پتانسیل از دست دادن پول را نیز افزایش می‌دهد. با طرح نظارتی که اخیرا در این نهاد نظارتی به روز شده است، حداکثر اهرم مجاز برای بروکرها در استرالیا به 1:30 کاهش یافته است.

خلاصه‌ای از نحوه تنظیم ASIC بازار فارکس:

  • حداکثر اهرم را برای مشتریان خرده فروشی به 1:30 محدود می‌شود.
  • حفاظت از تراز منفی برای حساب‌های تجاری خرده فروشی را اعمال می‌کند.
  • پاداش‌ها و سایر مشوق‌های مالی مانند تخفیف را ممنوع می‌کند.
  • کارگزاران را ملزم به انجام ممیزی و پیروی از دستورالعمل‌های عملیاتی خاص می‌کند.
  • حداقل سرمایه سهام 1000000 دلار استرالیا، برای درخواست مجوز مورد نیاز است. پس از صدور مجوز، شرکت‌های مجاز باید حداقل ۱۰ درصد از میانگین درآمد سالانه خود را سپرده کنند.
  • باید یک دفتر فیزیکی در استرالیا داشته باشند.
  • اگر بروکر بخواهد خدمات معاملاتی فارکس و CFD را در خود استرالیا انجام دهد، باید مجوزهای سختگیرانه‌تری دریافت کند (مجوز AFSL معتبر از ASIC داشته باشد).

برخی از بروکرهایی که توسط ASIC رگوله شده‌اند عبارتند از:

رگولاتوری FCA انگلستان | اداره رفتار مالی بریتانیا

رگوله فارکس FCA

اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) یکی از معتبرترین مقامات بازار مالی در جهان است. این مرجع 51000 کسب و کار را در بریتانیا تنظیم می‌کند. این مورد شامل برخی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و پلتفرم‌های تجاری می‌شود. FCA حفاظت از وجوه مشتریان را با اجرای پروتکل‌های متعددی که از تقلب و سواستفاده بروکرهای فارکس جلوگیری می‌کند، اولویت خود قرار می‌دهد.

FCA یکی از معتبرترین سازمان‌های تنظیم‌کننده بازار مالی در جهان است. تنظیم‌کننده بازار‌های مالی بریتانیا بر روند تنظیم معاملات فارکس و CFD در این کشور نظارت دارد. همه کارگزاران در کشور باید برای حفظ مجوز‌های خود، اجتناب از جریمه، تعلیق و آسیب رساندن به شهرت، دستورالعمل‌های سختگیرانه این نهاد را رعایت کنند.

نحوه تنظیم بازار فارکس توسط FCA:

  • اهرم را برای مشتریان خرده فروشی به 1:30 محدود می‌کند. مشتریان حرفه‌ای از محدودیت‌ها معاف هستند.
  • کارگزاران دارای مجوز بریتانیا باید به پیروی از تعهدات MiFID II و MiFIR متعهد باشند، همانطور که در مقررات بریتانیا به تصویب رسیده است.
  • حداقل سرمایه 730000 یورو (به شکل سهام) برای درخواست مجوز مورد نیاز است.
  • پشت سر گذاشتن آزمون‌هایی برای اطمینان از اینکه سهامداران، مدیران و پرسنل کلیدی برای مدیریت شرکت شایستگی کافی را دارند.
  • طرح جبران خدمات مالی (FSCS) از معامله گران بریتانیا و اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. در این طرح از سپرده‌های معامله گران تا سقف ۸۵۰۰۰ پوند به ازای هر بروکر ورشکسته محافظت می‌کند.
  • کارگزاران موظفند صورت‌های مالی حسابرسی شده دوره‌ای در مورد تراکنش‌ها و مانده‌های خود را به نهاد نظارتی ارائه کنند. این کار به این دلیل انجام می‌شود تا تأیید کنند که مطابق با استاندارد‌های FCA عمل کرده‌اند.

برخی از بروکرهایی که توسط FCA رگوله شده‌اند عبارتنداز:

رگولاتوری CySEC | کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس

رگوله فارکس Cysec

شاید نام این رگوله را زیاد شنیده باشید. به دلیل شرایط مالی آسان کشور قبرس، بسیاری از بروکرها تحت نظارت این نهاد هستند. با این حال این رگولاتوری فارکس از اعتبار خوبی برخوردار است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. پس از پیوستن قبرس به اتحادیه اروپا، این کشور به مقصدی برای دریافت مجوز فعالیت کارگزاری فارکس و CFD تبدیل شد. CySEC با صدور مجوز‌ها و رگوله‌هایی که کمتر در آنها سختگیری وجود دارد، به یک مقصد محبوب برای بروکرها تبدیل شد. علاوه بر این، نیروی کار و مالیات ارزان‌تر در کشور قبرس نسبت به همتایان اروپایی خود، یکی دیگر از دلایل فعالیت بروکرها در این حوزه جغرافیایی است.

با این حال، رویکرد ملایم این نهاد نظارتی به مقررات، به مرور زمان منجر به بروز مسائل متعددی شد. رگولاتور مجبور بود شرکت‌های بیشتری را نسبت به آنچه که تواناییش را داشت کنترل و نظارت کند، به‌ همین دلیل برخی از شرکت‌های زیر پوشش این نهاد نظارتی توانستند تخلفاتی را انجام دهند. از سال ۲۰۲۱، قبرس علیرغم اصلاح کامل رفتار خود و همتراز کردن خود با سایر تنظیم‌ کننده‌های اروپایی، هنوز نتوانسته در سطح رگولاتوری‌های سطح 1 قرار بگیرد.

نحوه تنظیم بازار فارکس توسط CySEC:

  • حداقل سرمایه 730000 یورو برای درخواست و حفظ مجوز لازم است.
  • CySEC یک صندوق جبران خسارت سرمایه‌گذار (ICF) را اداره می‌کند که در آن کارگزاران معادل 3٪ از وجوه مشتریان خود را برای محافظت از سپرده‌های مشتریان تا سقف 20000 یورو به ازای هر مشتری اختصاص می‌دهند.
  • اهرم برای مشتریان خرده فروشی به 1:30 محدود شده است. مشتریان حرفه‌ای از محدودیت‌ها معاف هستند.
  • زمانی که سطح مارجین سود یک معامله‌گر به زیر ۵۰ درصد می‌رسد، کارگزاران باید از تراز منفی محافظت کنند و از بهترین قوانین اجرایی و سایر اقدامات رایج اروپایی پیروی کنند.

برخی از بروکرهایی که توسط CySEC تنظیم می‌شوند عبارتند از:

برخی از معروف‌ترین رگولاتوری های سطح متوسط و ضعیف

علاوه بر رگولاتوری‌های معتبر بین المللی، تعدادی نهاد نظارتی سطح پایینتر نیز وجود دارد که شرایط اخذ آنها آسانتر است، و نظارت کمتری بر روی بروکرها دارند. به دلیل تحریم‌های بین المللی علیه ایران و ممنوعیت خدمات‌رسانی بروکرها به ایرانیان، بروکرهایی که با ایران کار می‌کنند تحت نظارت این دسته از رگولاتوری‌ها قرار دارند.

رگولاتوری IFSC | کمیسیون خدمات مالی بین المللی (بلیز)

رگوله فارکس IFSC

کمیسیون IFSC بخش خدمات مالی بین‌المللی در کشور بلیز را تنظیم و نظارت می‌کند. IFSC در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و طی چندین سال گذشته، تعداد زیادی کارگزار بین‌المللی فارکس و CFD، مجوز‌هایی را از این آژانس دریافت کرده‌اند. در حال حاضر ۲۹ کارگزار مجاز به انجام معاملات ابزار‌های مالی و کالایی هستند.

بلیز یک حوزه قضایی آفشور در نظر گرفته می‌شود زیرا کارگزاران دارای مجوز در این کشور مجاز به ارائه خدمات به ساکنان بلیز نیستند. اکثر مردم به طور غریزی مناطق آفشور مانند بلیز را محیط‌های نظارتی غیر استاندارد می‌دانند. در حالی که استاندارد‌ها در این رگولاتوری‌ها کمتر از تنظیم‌کننده‌های غربی است، با این حال IFSC یکی از ماهرترین تنظیم‌کننده‌های آفشور است.

برخی از الزامات اخذ این مجوز عبارتند از:

  • هر کارگزاری که از IFSC برای ارائه معاملات در ابزار‌های مشتقه مالی و کالایی و سایر اوراق بهادار مجوز دارد، باید 500000 دلار سرمایه سپرده شده داشته باشد. قبل از سال ۲۰۱۶، شرایط مورد نیاز فقط 100000 دلار آمریکا بود.
  • ارسال درخواست مجوز به IFSC در بلیز 1000 دلار آمریکا هزینه دارد. پس از تأیید، کارگزاران هزینه مجوز 25000 دلاری آمریکا را پرداخت می‌کنند. بروکرها سالانه مجوز خود را تمدید می‌کنند، به این معنی که باید هر سال هزینه را پرداخت کنند.
  • IFSC بلیز از کارگزاران دارای مجوز می‌خواهد که یک دفتر فیزیکی با مدیران محلی داشته باشند.
  • بروکرهای فارکس دارای مجوز در بلیز می‌توانند خدمات خود را در سراسر جهان ارائه دهند و ممکن است.
  • IFSC هیچ محدودیتی برای محصولات، مانند اهرم، پاداش، تخفیف یا محافظت از تراز منفی ندارد. تنها محدودیت قابل توجه، ممنوعیت استفاده از دلار بلیز برای ارائه خدمات است.

برخی از بروکرهایی که مجوز IFSC را دارند عبارتند از:

رگولاتوری VFSC | کمیسیون خدمات مالی وانواتو

رگوله فارکس VFSC

جمهوری وانواتو مجموعه‌ای از جزایر است که در فاصله ۱۰۰۰ مایلی نیوزلند قرار دارند. این کشور در سال ۱۹۸۰ پس از استقلال از انگلیس و فرانسه تشکیل شد. کمیسیون خدمات مالی وانواتو (VFSC) تنظیم‌کننده صنعت مالی کشور‌ها است که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد.

وانواتو به عنوان یک کارگزار فراساحلی یا آفشور در نظر گرفته می‌شود و تا همین اواخر، این کشور نیازی به حضور بروکرها در این کشور نداشت. سرمایه مورد نیاز فقط چند هزار دلار بود و تعهدات و نظارت‌ها تقریبا صفر بود. با این حال، VFSC اخیرا دیدگاه خود را در مورد مقررات تغییر داده و الزامات بیشتری را معرفی کرده است.

الزامات دریافت مجوز VFSC برای بروکرها:

  • کارگزاران دارای مجوز در وانواتو توسط تنظیم‌کننده محدودیتی برای ارائه خدمات خود ندارند، به جز برای ارائه خدمات در برخی از کشور‌های پرخطر.
  • وانواتو محدودیتی در اهرم، پاداش یا تخفیف ندارد. همچنین تنظیم‌کننده نیازی به حفاظت از تراز منفی یا اجرای طرح جبران خسارت سرمایه‌گذار ندارد.
  • نمایندگی‌های مالی دارای مجوز در وانواتو ملزم به داشتن یک مدیر مقیم تأیید شده توسط VFSC هستند.
  • کارگزاران در وانواتو ملزم به پرداخت اوراق قرضه دولتی به مبلغ 5 میلیون واتو واتو (VUV) هستند که معادل 65000 دلار نیوزلند است.
  • هزینه درخواست مجوز وانواتو 100000 VUV (1300 دلار نیوزلند) است. پس از دریافت مجوز و برای هر سال پس از آن، هزینه 200000 VUV (2600 دلار نیوزلند) پرداخت می‌شود.

از بروکرهای رگوله شده توسط این نهاد نظارتی می‌توان به بروکر IFC Markets اشاره کرد.

رگولاتوری SVGFSA | سازمان مقررات مالی و نظارت سنت وینسنت و گرنادین‌ها

رگوله فارکس SVGFSA

یکی دیگر از رگولاتورهای بازار فارکس SVGFSA یا دفتر مقررات مالی و نظارت در سنت وینسنت و گرنادین ها است. تعداد بسیار زیادی از بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند، تحت نظارت این سازمان هستند.

این سازمان بازار خدمات مالی بین‌المللی و مؤسسات مالی غیر بانکی را مطابق با قوانین جاری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی سنت وینسنت و گرنادین تنظیم و نظارت می‌کند.

اولا SVGFSA را با تنظیم‌کننده بریتانیایی FCA (قبلاً FSA نامیده می‌شد) اشتباه نگیرید، این دو سازمان کاملا متفاوت هستند و FCA ربطی به SVGFSA ندارد. دوما SVGFSA برای کارگزاران مجوز صادر نمی‌کند! در واقع حتی یک کنترل‌ کننده هم نیست، فقط کارگزاران را ثبت می‌کند و گواهی ثبت را صادر می‌کند!

سازمان SVGFSA هیچگونه اطلاعاتی از جزئیات شرکت‌های تحت نظارت خود را اعلام نمی‌کند و فعالیت شرکت‌های کارگزاری ثبت شده در سازمان خدمات مالی سنت وینسنت و گرنادین‌ها را کنترل یا تنظیم نمی‌کند و بر این اساس نمی‌تواند آن را به عنوان یک تنظیم‌ کننده مالی در نظر گرفته شود.

شرایط آسان دریافت مجوز، و نبود نظارت در آن سبب شده تا بسیاری از بروکرهای فارکس نسبت به اخذ آن اقدام نمایند.

برخی از شرایط اخذ مجوز از SVGFSA:

  • بروکرها باید حداقل پانصد هزار دلار آمریکا سرمایه گذاری یا سپرده داشته باشند.
  • هزینه ثبت 125 دلار آمریکا است.
  • هزینه تمدید سالانه 100 دلار آمریکا است.

برخی از بروکرهای رگوله شده توسط SVGFSA عبارتند از:

سازمان حل اختلاف FinaCom

سازمان نظارتی finacom

کمیسیون مالی (FinaCom) حدود ۷۵ سال پیش به عنوان یک تنظیم‌کننده مستقل بازار فارکس تشکیل شد. امروزه، FinaCom حدود ۳۰ کارگزار فارکس را تحت پوشش دارد که برخی از آن‌ها برندهای معروف صنعت فارکس هستند.

نظرات مختلفی درباره ماهیت و مفید بودن این نهاد نظارتی وجود دارد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که بروکرها توسط نهادهای دولتی رگوله می‌شوند، در صورتی که FINACOM یک نهاد خصوصی است. در واقع این نهاد مسئولیت حل اختلاف بین مشتری و بروکر را بر عهده دارد.

از جنبه مثبت، کار با یک نهاد مستقل حل اختلاف نتایج سریعتر و کارآمدتری ارائه می‌دهد. بر خلاف یک تنظیم‌کننده مالی که مسئول نظارت بر کلیه فعالیت‌های پولی در منطقه خود است، FinaCom فقط بر معاملات فارکس متمرکز است. از آنجا که تنها 30 بروکر در این نهاد ثبت شده، سرعت انجام روند حل اختلاف بیشتر از تنظیم‌کننده های دولتی است.

این نکته را در نظر داشته باشید که بروکرهای فارکس داوطلبانه به FinaCom می‌پیوندند نه اینکه مجبور به ورود به آن باشند! برای فعالیت به عنوان بروکر فارکس، طبق قانون باید در یک تنظیم‌کننده مالی دولتی ثبت نام کنید. با این حال، یک کارگزار با اراده خود به فیناکام ملحق می‌شود، تا اعتبار خود را افزایش دهد.

اما از سوی دیگر، فیناکام برای صدور حکم به کمیته حل اختلاف وابسته است. اعضا این کمیته خود از رهبران صنعت فارکس هستند که به اختلافات بین بروکرها و مشتریانشان گوش می‌دهند. این ممکن است یک مزیت باشد، اما تضاد منافع را نیز به همراه دارد!

اعضای FinaCom ممکن است کمتر تمایل داشته باشند که علیه یک بروکر حکم صادر کنند چون خود بروکر مشتری آن‌ها است! بروکرها شرکت‌هایی هستند که به آنها سود می‌رسانند و به نوعی همکارانشان هستند، بنابراین اعضای هیئت مدیره ممکن است بدانند دقیقا چه اتفاقی رخ داده است، اما تمایل نداشته باشند در مقابل همتایان خود در صنعت فارکس قرار بگیرند.

از جمله بروکرهایی که این مجوز را دارند می‌توان به بروکر گرندکپیتال اشاره کرد.

لیست انواع رگوله های مهم جهان | نهادهای نظارتی برتر فارکس

رگولاتوری در فارکس

یک معامله‌گر باید قبل از انتخاب بروکر مورد نظر خود، مجوزهای قانونی آن را بررسی و از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کند. ما در صفحه بررسی بروکرها، هر کارگزاری را برای شما بررسی کرده‌ایم، با این حال اگر خودتان قصد بررسی دارید، در لیست زیر نهادهای نظارتی مالی هر کشور بعلاوه وبسایت رسمی آن فهرست شده‌اند.

ردیفنام کشورنام نهاد نظارتی (فارسی)نام نهاد نظارتی (لاتین)نماد نهاد نظارتیلینک
1آنگویلاکمیسیون خدمات مالی آنگویلاAnguilla Financial Services CommissionAFSCلینک
2آنتیگواکمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار کارائیب شرقیEastern Caribbean Securities Regulatory CommissionECSRCلینک
3استرالیاکمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیاAustralian Securities and Investment CommissionASICلینک
4آذربایجانکمیته دولتی اوراق بهادار آذربایجان
State Committee for Securities (Azerbaijan)SCSلینک
5بنگلادشکمیسیون بورس و اوراق بهادارSecurities and Exchange CommissionSECلینک
6بلژیکسازمان خدمات مالی و بازارThe Financial Services and Markets AuthorityFSMAلینک
7بلیزکمیسیون خدمات مالی بین المللیInternational Financial Services CommissionIFSCلینک
8جزایر ویرجین بریتانیاکمیسیون خدمات مالیBVI Financial Services CommissionFSC of BVIلینک
9بلغارستانکمیسیون نظارت مالی بلغارستان
Financial Supervision Commission of BulgariaFSC Bulgariaلینک
10کاناداکمیسیون اوراق بهادار بریتیش کلمبیاBritish Columbia Securities CommissionBCSCلینک
11کاناداصندوق حمایت از سرمایه‌گذاران کاناداCanadian Investor Protection FundCIPFلینک
12کانادامرکز تحلیل تراکنش‌های مالی و گزارش‌های کاناداFinancial Transactions and Reports Analysis Center of CanadaFINTRACلینک
13کاناداسازمان تنظیم مقررات صنعت سرمایه‌گذاری کاناداInvestment Industry Regulatory Organization of CanadaIIROCلینک
14کاناداکمیسیون اوراق بهادار انتاریوOntario Securities CommissionOSCلینک
15کانادابازار خدمات و سرمایه‌گذاری‌های بانکیOmbudsman of Banking Services and InvestmentsOBSIلینک
16جزایر کیمن:مرجع مالی جزایز کیمنThe Cayman Islands Monetary AuthorityCIMAلینک
17چینکمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چینChina Securities Regulatory CommissionCSRCلینک
18کرواسیآژانس نظارت بر خدمات مالی کرواسیCroatian Financial Services Supervisory AgencyCFSSAلینک
19قبرسکمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرسCyprus Securities and Exchange CommissionCySECلینک
20جمهوری چکبانک ملی چکCzech National BankCNBلینک
21دانمارکسازمان نظارت مالی دانمارکDanish Financial Supervisory AuthorityDanish FSAلینک
22دومینیکاواحد خدمات مالیFinancial Services UnitFSUلینک
23دبیمرکز کالاهای دبیDubai Multi Commodities CentreDMCCلینک
24دبیبورس طلا و کالای دبیDubai Gold & Commodities ExchangeDGCXلینک
25دبیاداره خدمات مالی دبیDubai Financial Services AuthorityDFSAلینک
26دبیاداره اوراق بهادار و کالاهای اماراتEmirates Securities and Commodities AuthoritySCAلینک
27استونیسازمان نظارت مالیThe Financial Supervision AuthorityFINANTSINSPEKTSIOONلینک
28فنلاندسازمان نظارت مالی فنلاندFIN-FSA in FinlandFIN-FSAلینک
29فرانسهسازمان بازارهای مالیAutorite des marches financiersAMFلینک
30فرانسهبانک فرانسهBanque de FranceBDFلینک
31فرانسهکمیته موسسات اعتباری و شرکت‌های سرمایه‌گذاریCredit Institutions and Investment Firms CommitteeCECEIلینک
32فرانسهاداره کل رسیدگی به شکایات فرانسهFrench Autorité de Contrôle Prudentiel et de RésolutionACPRلینک
33آلمانسازمان نظارت بر نهادهای مالی فدرالFederal Financial Supervisory AuthorityBaFinلینک
34یونانکمیسیون بازار سرمایه یونانThe Hellenic Capital Market CommissionHCMCلینک
35هنگ کنگکمیسیون اوراق بهادار و آتیSecurities and Futures CommissionSFCلینک
36مجارستانسازمان نظارت مالی مجارستانHungarian Financial Supervisory AuthorityHFSAلینک
37ایسلندسازمان نظارت مالیThe Financial Supervisory AuthorityFMEلینک
38هندهیئت بورس و اوراق بهادار هندSecurities and Exchange Board of IndiaSEBIلینک
39هندبانک ذخیره هندReserve bank of IndiaRBIلینک
40اندونزیآژانس تنظیم مقررات تجارت آتی کالاCommidity Futures Trade Regulatory AgencyCoFTRAلینک
41ایرلندبانک مرکزی ایرلندCentral Bank of IrelandCBIلینک
42جزیره منکمیسیون نظارت مالیThe Financial Supervision CommissionFSCلینک
43ایتالیاکمیسیون ملی شرکت‌ها و بورس اوراق بهادارCommissione Nazionale per le Società e la BorsaCONSOBلینک
44ژاپنآژانس خدمات مالی ژاپنFinancial Services Agency of JapanFSA Japanلینک
45ژاپنانجمن فروشندگان اوراق بهادار ژاپنJapan Securities Dealers AssociationJSDAلینک
46ژاپنصندوق حمایت از سرمایه‌گذار ژاپنJapan Investor Protection FundJIPFلینک
47ژاپنبورس کالای توکیوTokyo Commodity ExchangeTOCOMلینک
48کنیاسازمان بازار سرمایهCapital Markets AuthorityCMAلینک
49کویتوزارت بازرگانی و صنعت کویتMinistry of Commerce and Industry in KuwaitMCIKلینک
50کویتاتاق بازرگانی و صنعت کویتKuwait Chamber of Commerce & IndustryKCCIلینک
51لتونیکمیسیون بازارهای مالی و سرمایهThe Financial and Capital Market CommissionFKTKلینک
52لبنانبانک لبنانBanque Du LibanBDLلینک
53لیتوانیکمیسیون اوراق بهادار لیتوانی، بانک لیتوانیThe Lithuanian Securities Commission, Bank of LithuaniaLSCBLلینک
54لوکزامبورگکمیسیون نظارت بر امور مالیCommission de Surveillance du Secteur FinancierCSSFلینک
55لیختن اشتاینسازمان بازار مالی لیختن اشتاینThe Financial Market Authority LiechtensteinFMAلینک
56مالزیکمیسیون اوراق بهادار مالزیSecurities Commission MalaysiaSCMلینک
57مالتاداره خدمات مالی مالتMalta Financial Services AuthorityFSA in Maltaلینک
58موریسکمیسیون خدمات مالی موریسFinancial Services Commission of MauritiusFSC Mauritiusلینک
59نیوزلندسازمان بازارهای مالیFinancial Markets AuthorityFMAلینک
60نیوزیلندثبت ارائه‌دهندگان خدمات مالیFinancial Service Providers RegisterFSPRلینک
61نیوزیلندخدمات مالی محدود به شکایاتFinancial Services Complaints LimitedFSCLلینک
62نیجریهکمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریهSecurities & Exchange Commission NigeriaSECNلینک
63نروژسازمان نظارت مالی نروژThe Financial Supervisory Authority of NorwayFSANلینک
64پاکستانکمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستانSecurities and Exchange Commission of PakistanSECPلینک
65پانامانظارت بر بازار اوراق بهادارSuperintendencia de Mercado de Valores – The Securities Market SuperintenceSMVلینک
66فیلیپینکمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپینSecurities and Exchange Commission PhilippinesSECPلینک
67فیلیپینبانک مرکزی فیلیپینThe Bangko Sentral ng PilipinasBSPلینک
68لهستانسازمان نظارت مالی لهستانPolish Financial Supervision AuthorityPFSAلینک
69پرتغالکمیسیون بازار اوراق بهادارComissão do Mercado de Valores MobiliáriosCMVMلینک
70رومانیسازمان نظارت مالی رومانیاییRomanian Financial Supervisory AuthorityASFلینک
71روسیهخدمات بازارهای فدرال مالی در روسیهFFMS in RussiaFCFRلینک
72روسیهمرکز تنظیم ابزارها و فناوری‌های مالی خارج از بورسCentre for Regulation of Off-Exchange Financial Instruments and TechnologiesCRFINلینک
73سیشلسازمان خدمات مالی سیشلSeychelles Financial Services AuthorityFSA Seychellesلینک
74سنگاپورمرجع پولی سنگاپورMonetary Authority of SingaporeMASلینک
75سنگاپوربورس سنگاپورSingapore ExchangeSGXلینک
76اسلوواکیبانک ملی اسلواکیNational Bank of SlovakiaNBSلینک
77اسپانیاکمیسیون ملی بازار اوراق بهادارComisión Nacional del Mercado de ValoresCNMVلینک
78کره جنوبیکمیسیون نظارت مالیFinancial Supervisory CommissionFSCKلینک
79سریلانکاکمیسیون بورس و اوراق بهادار سریلانکاSecurities and Exchange Commission of Sri LankaSECSلینک
80سنت وینسنت و گرنادین‌هاسازمان خدمات مالیThe Financial Services AuthorityFSASVGلینک
81سوئدسازمان نظارت بر مسائل مالی سوئدSwedish Financial Supervisory AuthoritySwedish FSAلینک
82سوئیسانجمن سرمایه‌داران واسطه‌های مالیAssociation Romande des Intermediares FinanciersARIFلینک
83سوئیسسازمان خود تنظیمی تأسیس‌ شده توسط GSCGIOrganisme d’autorégulation fondè par le GSCGIGSCGIلینک
84سوئیسسازمان خودتنظیمی عمومی پالی‌رگPolyReg General Self-Regulatory Organisationلینک
85سوئیسانجمن بانکداران سوئیسSwiss Bankers AssociationSBAلینک
86سوئیسکمیسیون بانکداری فدرال سوئیسSwiss Federal Banking CommissionSFBCلینک
87سوئیسوزارت دارایی فدرال سوئیسSwiss Federal Department of FinanceSFDFلینک
88سوئیساداره مالی فدرال سوئیسSwiss Federal Finance AdministrationSFFAلینک
89سوئیسسازمان نظارت بر بازار مالی سوئیسSwiss Financial Market Supervisory AuthorityFINMAلینک
90سوئیسبانک ملی سوئیسSwiss National BankSNBلینک
91تایلندکمیسیون بورس و اوراق بهادار، تایلندSecurities and Exchange Commission, ThailandSECTلینک
92ترکیههیئت بازار سرمایهCapital Markets BoardSPKلینک
93انگلستاناداره خدمات مالی بریتانیاUK Financial Services AuthorityFSA UKلینک
94انگلستانسازمان رفتار مالیThe Financial Conduct AuthorityFCAلینک
95انگلستانمرجع مقررات احتیاطیThe Prudential Regulation AuthorityPRAلینک
96انگلستانصندوق جبران خدمات مالیFinancial Services Compensation FundFSCSلینک
100ایالات متحدهکمیسیون معاملات کالا و آتیCommodities and Futures Trading CommissionCFTCلینک
101ایالات متحدهسازمان تنظیم مقررات صنعت مالیFinancial Industry Regulatory AuthorityFINRAلینک
102ایالات متحدهانجمن ملی آیندهNational Futures AssociationNFAلینک
103ایالات متحدهکمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحدهUS Securities and Exchanges CommissionU.S. SECلینک
104ایالات متحدههیئت تجارت شیکاگوChicago Board of TradeCBOTلینک
105ایالات متحدهشرکت حمایت از سرمایه‌گذاران اوراق بهادارSecurities Investor Protection CorporationSIPCلینک

فواید رگولاتوری در فارکس برای بروکرها چیست؟

مانند نشان استاندارد که در ایران به برخی کالاها داده شده است و باعث اعتبار بیشتر آن کالاها می‌شود، رگولاتوری نیز در مورد بروکر ها همین نقش را بازی می‌کند. یک بروکر برای اینکه عنوان بروکر رگوله را به خود بگیرد باید یک سری شرایط را داشته باشد و هر بروکری نمی‌تواند این عنوان را داشته باشد.

دلیل اهمیت رگولاتوری در بازار فارکس این است که کارگزاری باید شرایط سفت و سختی که نهاد نظارتی برایش تعریف کرده را رعایت کند. همین امر از تخلفات احتمالی بروکر جلوگیری میکند و در نهایت سرمایه مشتریان کمتر به خطر خواهد افتاد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که بروکرهای رگوله، یک سری امتیازات دارند که آنها را از بروکر های غیرقانونی متمایز می‌کند.

انواع نهادهای رگولاتوری در بازار فارکس

از آنجا که بازار فارکس بازار بسیار بزرگی هست و بروکرهای زیادی در این بازار فعال هستند، دولت‌ها در سراسر دنیا برای حفظ امنیت مردم خود، نهادهایی را ایجاد کرده اند که بر فعالیت‌های بروکرها نظارت کنند و در مقابل تخلفات بایستند. به این نهادهای نظارتی رگولاتوری گفته می‌شود.

به عنوان مثال نهاد نظارتی کشور انگلستان (FCA) موظف است که تمامی بروکرهای فارکس، نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری، بازارهای بورس، شرکت های بیمه و …. را تحت نظر داشته باشد. شرکت هایی که در انگلستان و یا نقاط دیگر دنیا فعالیت میکنند، از این نهاد مجوز فعالیت و اعتبارنامه دریافت می‌کنند.

در سراسر دنیا نهادهای نظارتی زیادی وجود دارد که از لحاظ قدرت اعتبارنامه و شرایط پذیرش ویژگی های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال، هر بروکری که بخواهد تحت نظارت BVI باشد باید حداقل 500 هزار دلار سرمایه اولیه به آن نهاد معرفی کند و در حساب بانکی خود داشته باشد. اما ممکن است یک نهاد نظارتی دیگر با حداقل 20 هزاردلار اعتبارنامه خود را صادر کند.

بنابراین باید حتما دقت کنید که بروکر شما در کدام رگولاتوری‌ها رگوله شده است.

البته باید توجه داشته باشید که عدم وجود انواع رگوله اروپایی و درجه یک برای یک بروکر لزوما به معنای بی‌اعتبار بودن آن نیست.

به خاطر سفت و سخت بودن شرایط رگولاتوری‌های درجه‌ یک و تحریم‌ها علیه ایران بسیاری از بروکرها که رگولاتوری معتبر دارند، با شعبه‌های آفشور خود به ایرانیان خدمات می‌دهند تا بتوانند محدودیت‌های رگولاتوری اصلی خود را دور بزنند.

بنابراین در مواردی ممکن است یک بروکر رگولاتوری اروپایی و درجه‌ یکی مثل FCA را نداشته باشد، اما با این حال به خاطر سابقه خوب و خدمات حرفه‌ای از اعتبار کافی برخوردار باشد. نگران نباشید. ما نکات لازم را به شما خواهیم گفت!

لیست بروکر های رگوله شده

شما در هر زمان می‌توانید با مراجه به صفحه لیست بروکرها، رگوله بروکرها را مشاهده کرده و اقدام به مقایسه آنها کنید.

برخی از بروکرهایی که در شعبه اصلی خودشان رگوله معتبر دارند عبارتند از:

فراموش نکنید که هر مجوزی را نمی‌توان رگوله معتبر قلمداد کرد. بسیاری از گارگزاری‌ها مجوزهای ثبت شرکت را به جای رگوله جا می‌زنند.

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

امتیاز شما:

از 5

( )

امتیازی ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

مرتب سازی
سلطانی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

عالی

مجید ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

دمتون گرم

حمید ۲۰ آبان ۱۴۰۱

اگر بروکری باشد که تخلف کنه باید چیکار کرد

ایران بروکر ۲۰ آبان ۱۴۰۱
پاسخ حمید

با سلام اگر رگولاتوری معتبری باشد و شما با شعبه‌ای از بروکر کار کنید که زیر نظر آن رگولاتوری است می‌توان تخلفات را پیگیری نمود