نحوه معامله در بازار فارکس برای مبتدیان به همراه چندین مثال

نحوه معامله در بازار فارکس برای مبتدیان به همراه چندین مثال

در فارکس همه در تلاش‌اند تا بفهمند کدام ارز را بخرند یا بفروشند. در واقع می‌خواهند ببینند کدام ارز سقوط می‌کند و کدام ارز رشد خواهد داشت. اما از کجا می‌توان این را فهمید که چه موقع وقت خرید یا فروش یک جفت ارز است؟

در مثال‌های زیر، قصد داریم با استفاده از کمی تحلیل بنیادی، در مورد خرید و فروش بعضی از ارزها تصمیم بگیریم. توجه داشته باشید که این‌ها صرفاً مثال هستند.

عرضه و تقاضا برای یک ارز با توجه به عوامل مختلف اقتصادی تغییر می‌کند و باعث بالا و پایین شدن نرخ تبدیل ارز می‌گرد. هر واحد پولی متعلق به یک کشور (یا یک منطقه) می‌باشد. بنابراین تمرکز تحلیل بنیادی فارکس بر وضعیت کلی اقتصاد کشور مانند تولید، اشتغال، صنعت، تجارت بین‌المللی و نرخ بهره است. هر چه وضعیت اقتصادی بهتر، ارز مربوطه با ارزش‌تر.

بیدار شوید!

اگر سر کلاس اقتصاد همیشه به خواب می‌رفتید یا از کلاس اقتصاد فرار می‌کردید، نگران نباشید! ما در آینده به تحلیل بنیادی که بر اساس اقتصاد واقعی کشورهاست خواهیم پرداخت.

فارکس برای مبتدیان

اما برای الان، سعی کنید وانمود کنید که می دانید اوضاع از چه قرار است.

راهنمای معاملات فارکس

برای شروع کار در فارکس باید مراحل مختلفی را طی کنید که در زیر به آن‌ها پرداخته ایم.

تمام مراحل مورد نیاز شما در سایت ایران بروکر به صورت جامع توضیح داده شده است .

۱-در بازار فارکس ابتدا شما نیاز به انتخاب یک بروکر مناسب دارید.

انتخاب بروکر شامل مولفه های بسیاری می‌شود .

شما با مراجعه به صفحه انتخاب بروکر در سایت ما می‌توانید بروکر مناسب خود را انتخاب کنید.

همچنین روش های شارژ حساب خود را نیز مدنظر قرار دهید زیرا برخی از بروکر ها را نمیتوان از ایران شارژ کرد.

۲-پس از انتخاب بروکر نیاز دارید تا یک حساب دمو یا ریل باز کنید.

توجه کنید در صورتی که هنوز به اندازه کافی در این حوزه مهارت کسب نکرده‌اید , بهتر است

در ابتدا در حساب دمو ترید کنید.

این حساب ها به شما امکان معامله به صورت آزمایشی و با پول مجازی را می‌دهد.

۳-آموزش ببینید

فارکس برای مبتدیان

یکی از مهمترین مسائل در حوزه معاملات فارکس یادگیری یک استراتژی درست است.

شما با مراجعه به بخش مدرسه‌فارکس در سایت ایران بروکر می‌توانید آموزش های مفیدی در این ‌باره ببینید.

۴-مدیریت سرمایه

مهم ترین دلیلی که افراد حتی پس از مدت ها تلاش , نمی‌توانند در معاملات فارکس موفق باشند,عدم مدیریت سرمایه هست.

شما بدون مدیریت سرمایه تحت کنترل احساسات خود هستید و کاملا در این بازار بازنده خواهید بود,لذا حتما در این زمینه آموزش ببینید.

فارکس برای مبتدیان

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مدیریت ریسک در فارکس | در هر ترید چقدر می‌توانید ریسک کنید؟ مراجعه کنید.

۵-بک تست بگیرید

برای تست استراتژی معاملاتی خود و همچنین تست اصل مدیریت سرمایه خود باید در گذشته بازار به جستوجو و تحقیق بپردازید .

بررسی کنید که آیا در یک بازه زمانی مشخص استراتژی معاملات فارکس شما سود ده بوده است یا نه.

برای این کار می‎‌توانید از ابزار های بک تست و ریسرچ در بازار استفاده کنید.

چک لیست معاملات فارکس

پس از تست های متعدد از استراتژی معاملاتی خود نیاز دارید تا یک چک لیست از معاملات روزانه خود تهیه کنید.

در این چک لیست باید لیست کار‌هایی که در طول روز برای ترید های خود انجام می‌دهید را یادداشت کنید.

برای مثال در ابتدای روز باید از روی سایت های خبری چک کنید که آیا امروز خبر مهمی در بازار اتفاق می‌افتد؟

سپس ساعت آن را یادداشت کنید.

برای راهنمایی بیشتر در حوزه سایت های خبری می توانید به مقاله آموزش فارکس فکتوری مراجعه کنید.

چک لیست معاملات فارکس شما می‌تواندشامل مراحل مختلف استراتژی شما نیز باشد.

زمانی که شما درگیر مارکت می‌شوید , گاهی اوقات هیجانات بازار باعث می‌شود تا بخشی از استراتژی خود را فراموش کنید.

برای جلو‌گیری از این اتفاق بهترین کا‌ر تهیه یک چک لیست از مراحل استراتژی شماست.

به این صورت که پس از تایید شدن هر مرحله , مرحله بعدی را چک کنید و تا تاییدیه نهایی را از بازار نگرفته‌اید وارد ترید نشوید.

روش معاملات فارکس

در فارکس شما همواره در حال خرید یک ارز و فروش یک ارز دیگر هستید.

به طور مثال اگر روی جفت ارز EURUSD یک خرید انجام می دهید در واقع دلار را فروخته و یورو را خرید کرده‌اید.

شما برای این که وارد یک معامله شوید لازم است تا با مفهوم حجم آشنا باشید.

واحد اندازه‌گیری حجم معاملات شما در فارکس , لات است.

شما با داشتن میزان حجم ترید و pip value چارت, می‌توانید میزان ضرر و سود احتمالی خود را در هر معامله بررسی کنید.

pip value به شما نشان میدهد که در صورتی که با یک لات وارد معامله شوید , به ازای هر پیپ چه مقدار وارد سود یا ضرر خواهید شد.

برای مثال در تصویر زیر پنجره‌ی ورود به معامله در نرم‌افزار متاتریدر را مشاهده می‌کنید.

فارکس برای مبتدیان

در قسمت ۱ از شما نام نماد مورد معامله را می‌گیرد.

توجه کنید که هر نماد میزان pipvalue متفاوتی دارد.

در قسمت ۲ میزان حجم ورود به معامله را وارد می‌کنید.

این میزان بر حسب لات محاسبه می‌شود.

بخش ۳ و ۴ نیز قیمت حد ضرر و حد سود خود را وارد می‌کنید و وارد معامله می‌شوید.

معامله جفت ارز (EUR/USD)

در این مثال، یورو ارز پایه و بنابراین “مبنای” خرید یا فروش است. اگر اعتقاد دارید که اقتصاد آمریکا هم‌چنان ضعیف خواهد شد، که برای دلار آمریکا اتفاق بدی است، شما سفارش خرید (EUR/USD) را خواهید داد. با این کار، با این امید که ارزش یورو در برابر دلار امریکا بالا برود، اقدام به خرید یورو کرده‌اید.

اگر اعتقاد دارید که اقتصاد امریکا قوی است و یورو در برابر دلار آمریکا تضعیف می‌شود، شما دستور فروش (EUR/USD) را اجرا می‌کنید. با این کار، با این امید که یورو در برابر دلار امریکا ریزش کند، اقدام به فروش یورو کرده‌اید.

معامله‌ی جفت ارز (USD/JPY)

در این مثال، دلار آمریکا ارز پایه و بنابراین “مبنای” خرید یا فروش است. اگر شما فکر می‌کنید که دولت ژاپن قصد دارد “ین” را تضعیف کرده تا به صنعت صادرات خود کمک کند، شما در پی ارسال سفارش خرید (USD/JPY) خواهید بود. با این کار شما با خرید دلار انتظار دارید که قیمت دلار آمریکا در مقابل “ین ژاپن” افزایش یابد. اگر فکر می‌کنید که سرمایه‌گذاران ژاپنی در حال خارج کردن پول از بازارهای مالی امریکا و تبدیل دلارهای خود به “ین” هستند و این مورد برای دلار آمریکا خوشایند نیست، شما دستور فروش جفت ارز (USD/JPY) را اجرا خواهید کرد. با این کار شما با فروش دلار انتظار دارید که ارزش “دلار آمریکا” در مقابل “ین ژاپن” کاهش یابد.

معامله‌ی جفت ارز (GBP/USD)

در این مثال، پوند ارز پایه و بنابراین “مبنای” خرید یا فروش است. اگر فکر می‌کنید اقتصاد انگلیس از نظر رشد اقتصادی، بهتر از آمریکا عمل خواهد کرد، شما سفارش خرید (GBP/USD) را خواهید گذاشت. با این کار شما پوند خریداری می‌کنید با این امید که در مقابل دلار آمریکا افزایش قیمت داشته باشد ولی اگر فکر می‌کنید که سرعت رشد اقتصاد در انگلیس رو به کند شدن است، در حالی‌که اقتصاد آمریکا هم‌چون آرنولد قوی است. شما یک دستور فروش (GBP/USD) را اجرا می‌کنید. با این کار پوند فروخته‌اید با این امید که ارزش آن در برابر دلار آمریکا کاهش یابد.

معامله جفت ارز  (USD/CHF)

در این مثال، دلار آمریکا ارز پایه و بنابراین “مبنای” خرید یا فروش است. اگر فکر می‌کنید فرانک سوئیس بالای ارزش ذاتی خود در حال معامله است، شما سفارش خرید (USD/CHF) را می‌گذارید. با این کار شما دلار آمریکا را خریداری کرده‌اید به این امید که ارزش آن در برابر فرانک سوئیس افزایش یابد. اگر اعتقاد دارید که ضعف بازار مسکن آمریکا به رشد آینده اقتصادی آسیب رسانده و سبب تضعیف دلار می‌شود، شما یک سفارش فروش (USD/CHF) را اجرا خواهید کرد. با این‌کار، دلار آمریکا را فروخته‌اید به این امید که ارزش آن در برابر فرانک سوئیس کاهش یابد.

لات در فارکس

در فارکس نیز خرید یا فروشِ تنها 1 دلار منطقی نیست. بنابراین خرید یا فروش ارز معمولاً بصورت شانه‌ها یا بسته‌های 1000 واحدی (میکرو‌لات)، 000/10 واحدی (مینی‌لات) یا 000/100 واحدی (لات استاندارد) صورت می‌گیرند که بسته به بروکر و نوع حسابی که دارید متغیر خواهد بود که در مورد این موضوع در درس لات‌ها بیشتر صحبت خواهد شد.

فعلاً این را بدانید که یک لات استاندارد 000/100 واحد از ارز پایه جفت ارزی است که معامله می‌کنید

معاملات مارجین

“اما من پول کافی برای خرید 000/10 یورو را ندارم! آیا باز هم می‌توانم در فارکس معامله کنم؟”

بله می‌توانید! با استفاده از پدیده‌ای به نام لوریج یا اهرم!

وقتی با لوریج معامله می‌کنید، نیازی به پرداخت 000/10 یورو از قبل نیست. درعوض، شما یک “سپرده” کوچک واریز می‌کنید، که به آن “مارجین” می‌گویند. نسبت اندازه‌ی معامله به وجه نقد “سپرده معاملاتی” مورد استفاده برای مارجین را لوریج گویند.

به عنوان مثال، لوریج 1:50، که از آن با عنوان 2 درصد مارجین مورد نیاز نیز یاد می‌شود، یعنی برای باز کردن معامله‌ای به ارزش 000/100 دلار به 2000 دلار مارجین نیاز است. معاملات مارجین به شما اجازه می‌دهد معامله‌های بزرگی را با استفاده از فقط کسر کوچکی از سرمایه‌ای که در حالت عادی نیاز است، باز کنید. با این روش می‌توانید تنها با 25 دلار معامله 250/1 دلاری و یا با 1000 دلار موقعیت 000/50 دلاری باز کنید. در واقع می‌توانید معاملات نسبتاً زیادی را با مقدار کمی سرمایه اولیه انجام دهید. اجازه بدهید بیشتر توضیح دهیم. بعداً به‌طور کامل‌تری در مورد مارجین بحث خواهیم کرد، اما امیدواریم که بتوانید ایده اصلی نحوه‌ی عملکرد مارجین را این‌جا متوجه شوید. با دقت به صحبت‌های زیر گوش دهید زیرا بسیار مهم هستند!

معتقدید که سیگنال‌های موجود در بازار نشان دهنده‌ی‌‌ بالا رفتن پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا است. شما یک لات استاندارد (000/100واحد) بر روی (GBP/USD) معامله باز می‌کنید و پوند انگلیس را با مارجین مورد نیاز 2% خرید می‌کنید. صبر می‌کنید تا نرخ تبدیل ارز بالا برود.

وقتی یک لات (000/100 واحد) (GBP/USD) با قیمت 1.50000 خرید می‌زنید، در واقع در حال خرید 000/100 پوند هستید که ارزش آن 000/150 دلار است. (000/100واحد پوند× 1.50000)

از آنجا که مارجین مورد نیاز 2% بود، بنابراین 3000 دلار آمریکا در حساب شما برای باز کردن این معامله کنار گذاشته می‌شود. (000/150$ × 2٪)

اکنون شما فقط با 3000 دلار کنترل 000/100 پوند را در اختیار دارید. حالا تصمیم می‌گیرید یک چرت 20 دقیقه‌ای بزنید (البته اگر استرس اجازه بدهد). پیش‌بینی‌های شما درست از آب در می‌آیند و تصمیم به فروش می‌گیرید. معامله را در 1.50500 می‌بندید. حدود 500 دلار سود کرده‌اید.

وقتی که معامله را می‌بندید، سپرده‌ای “مارجین” که در ابتدا پرداخت کرده‌اید به شما بازگردانده می‌شود و سود یا زیان شما هم محاسبه می‌گردد. این سود یا زیان سپس به حساب شما واریز می‌شود. بیایید مثال معامله (GBP/USD) بالا را بررسی کنیم.

(GBP/USD) فقط نیم پنی افزایش یافت! یک پنی هم نه! نصف یک پنی! اما شما 500 دلار سود کرده‌اید! آن‌هم در حالی‌که دراز به دراز خوابیده بودید! چطور؟ چون معامله شما فقط روی 1 پوند نبوده.

اگر اندازه‌ی معامله شما 1 پوند بود، سود شما نیم پنی می‌شد. اما… وقتی معامله را باز کردید، اندازه معامله شما 000/100 پوند (یا 000/150دلار) بود. جالب این است که نیازی نبود تا شما کل این مبلغ را وسط بگذارید. برای باز کردن این معامله تنها 3000 دلار مارجین لازم بود. دلار سود از 3000 دلار سرمایه اولیه معادل 16.67 درصد بازدهی است! در بیست دقیقه!

این قدرت معاملات اهرمی است. اما عجله نکنید! معاملات اهرمی به همان میزان که می‌تواند سودده باشد ممکن است سرمایه شما را به باد دهد.

یک سپرده با مارجین کم می‌تواند همان‌طور که باعث سود زیاد می‌شود، منجر به ضرر زیاد نیز بشود. در حقیقت لوریج یک شمشیر دو لبه است. هم‌چنین لوریج به این معنی است که یک حرکت نسبتاً کوچک می‌تواند منجر به ضرر یا سود بزرگ شود. در واقع ممکن بود در همان مدت بیست دقیقه به راحتی 500 دلار از دست بدهید.

فارکس برای مبتدیان

در این حالت وقتی از خواب که بیدار می‌شدید تازه با یک کابوس مواجه بودید! درست است که لوریج بالا جذاب به نظر می‌رسد، اما می‌تواند خطرناک هم باشد.

به عنوان مثال، یک حساب معاملاتی فارکس با سپرده اندک 1000 دلار باز می‌کنید. کارگزار شما لوریج 1:100 را ارائه می‌کند تا بتوانید موقعیت 000/100 دلاری (EUR/USD) را باز کنید. تنها با 100 پیپ حرکت حساب شما به 0 دلار می‌رسد! 100 پیپ نوسان به راحتی در طول روز اتفاق می‌افتد. در نتیجه شما به راحتی ممکن است 1000 دلار در یک روز از دست بدهید.

در معامله با مارجین، مهم است بدانید که ریسک شما بر اساس ارزش کامل اندازه معامله شما است. اگر به درک صحیح چگونگی عملکرد مارجین پی نبرید، ممکن است به سرعت حساب خود را به فنا دهید. ما می‌خواهیم که جلوی این کار گرفته شود. با توجه به این خطر، ما یک بخش کامل آموزش به نام “معاملات مارجین” را به توضیح عملکرد معاملات مارجین اختصاص داده‌ایم.

بهره شبانه یا سواپ

برای معامله‌هایی که ساعت 00:00 بروکر باز مانده باشند یک “هزینه انتقال معامله” وجود دارد که به اصطلاح “سواپ یا بهره شبانه” نیز نامیده می‌شود، که یک معامله‌گر بسته به معامله‌های بازی که دارد یا باید پرداخت کند و یا دریافت می‌کند. اگر نمی‌خواهید روی معامله‌های خود بهره بگیرید یا بپردازید، کافی‌ست مطمئن شوید که همه آن‌ها قبل از ساعت 00:00 در پلتفرم معاملاتی بروکرتان بسته هستند.

از آنجا که هر معامله فارکس شامل قرض گرفتن یک ارز برای خرید ارز دیگر است، هزینه‌های انتقال معامله به روز دیگر بخشی از معاملات فارکس است. این هزینه‌ها بستگی مستقیم به بهره بانکی ارزی که می‌خرید و می‌فروشید دارد. بهره بانکی ارزی که می‌خرید به شما تعلق می‌گیرد و بهره بانکی ارزی که می‌فروشید از شما دریافت می‌شود. اگر در حال خرید ارز با نرخ بهره بالاتر از ارزی هستید که می‌فروشید، در این‌صورت ما به التفاوت خالص نرخ سود مثبت خواهد بود و در نتیجه به شما سود تعلق خواهد گرفت و برعکس، اگر اختلاف نرخ بهره منفی باشد، دراین‌صورت باید ما به التفاوت را پرداخت کنید.

خوشبختانه اکثر بروکرهایی که با ایرانی‌ها کار می‌کنند امکان انجام معاملات بدون بهره یا اصطلاحاً اسلامی را فراهم آورده‌اند.

توجه داشته باشید که بسیاری از بروکرهای فارکس نرخ سواپ خود را بر اساس عوامل مختلفی تنظیم می‌کنند. (به عنوان مثال، لوریج حساب، نرخ وام بین بانکی و … پس بهتر است برای دیدن مقدار دقیق سواپی که به معاملات شما تعلق می‌گیرد به وب‌سایت بروکرتان مراجعه کنید.

در تعیین میزان سواپ نرخ بهره هر کشور معیار اصلی است. یکی از استراتژی‌ها مطرح در فارکس بر اساس همین سواپ هاست. بعداً، همه چیز را راجع به این‌که چگونه می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید به شما آموزش خواهیم داد.

این مطلب بخشی از دوره رایگان و گام‌به‌گام آموزش فارکس وبسایت «ایران بروکر» است. شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به درس قبل یا بعد بروید.

فهرست مطالب

منتخب سردبیر

دیدگاه خود را بنویسید

مرتب سازی
Miragha ۲۷ آبان ۱۴۰۲

سلام ببخشید من 17 دالر داشتم 0.01پیپ معامله رو باز کردم USD/TRXبا وجود که %26 در صد سود کردم پولم شده 15 ډالر در لایت فارکسِ نظر شما چیه در این مورد؟

کامران ۱۸ مهر ۱۴۰۲

"سلام وقت بخیر بسیار ممنون میشم اگە جواب بدین"
من بە تازگی در لایت فارکس حسابی باز کردە و با 100 دلار با لوریج 1 شروع کردم. اما نمیتونم کە جفت ارز(برای مثال usd/jpy ) معاملە کنم و میگە کە موجودی کافی نیست. با اینکە مبلغ 0.01 هم وارد میکنم. در صورتی کە میتونم با همین مبلغ طلا و نقرە معامله کنم. لطفا راهنمایی کنید.

کارشناس ایران بروکر ۱۹ مهر ۱۴۰۲
پاسخ کامران

با سلام. لوریج شما پایین است. لوریج 500 به بالا انتخاب کنید

کامران ۲۰ مهر ۱۴۰۲

بسیار سپاسگزارم از شما

علی ۱۱ مهر ۱۴۰۲

سلام
من یه سهام رو خریداری کردم و میخوام منتظر بمونم که ببینم در چند روز آینده چه اتفاقی براش میفته ولی بعد از یک روز خود به خود سل میشه و با منفی.
چرا این اتفاق میفته

Azerila ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

میخواستم بدونم چگونه ارز پایه را مشخص میکنند مثلا GBP/USDچراUSD/GBP نشد؟

سعید ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید در مثالی از سایتتون گفته شده با سرمایه 3000 و لوریج 1:50 که جمعا میشود 1500000وارد معامله یورو/دلار در نرخ تبدیل 1.50000 میشود و طبق تحلیلمان افزایش یافته و میشود 1.50500 خوب در این مثال پنچاه پیپ افزایش داشتیم و طبق حجم معامله مان هر پیپ از 15 دلار سود بدهد باید 750 دلار سود داشته باشیم چرا 500 دلار فرمودید ؟

کارشناس ایران بروکر ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
پاسخ سعید

با سلام. مقاله بازبینی میشود و اگر مشکلی وجود داشت ویرایش خواهد شد. با تشکر از اطلاع رسانی شما

ماهان ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

ببخشید تو معاملات فارکس ی معامله رو چند بار باز میکنن؟!

pouya ۱۲ تیر ۱۴۰۲

مشتی هستی و پرطرفدار

عرفان ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام ببخشید مثلا با حساب دمو ۱۰۰ دلاری میخوام شروع کنم چه اهرمی بزارم که تو واقعی میخوام استفاده کنم خوب باشه؟، با هر پیپ تغییر چقدر سود یا ضرر می کنم؟

کارشناس ایران بروکر ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
پاسخ عرفان

کاربر گرامی، شما باید از لوریج 500 به بالا استفاده کنید

علیرضا ۰۹ آبان ۱۴۰۲
پاسخ عرفان

لوریج ۱:۱۰۰ بزار
با هر پیپ تغییر بستگی به حجم ورودیت داره مثلا روی طلا اگه با ۰.۰۱ وارد بشی هر پیپ ۰.۰۱ سنت سود یا ضرر میکنی .

عرفان ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام ببخشید من تازه فارکس رو میخوام یاد بگیرم اگر ۱۰۰ دلار پول داشته باشی باید حتما با لوریج شروع کنی؟ چه لوریجی رو پیشنهاد میدید؟

کارشناس ایران بروکر ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
پاسخ عرفان

با سلام. کاربر گرامی اگر تازه کار هستید استفاده از لوریج‌های بالاتر برای شما مناسبتر است.

حمیده ۰۵ آذر ۱۴۰۱

سلام من در حسابم ۱۰۰۰.۰۰ موجودی دارم میشه لطفا بفرماید این موجودی چند دلار است ؟

کارشناس ایران بروکر ۰۵ آذر ۱۴۰۱
پاسخ حمیده

با سلام. موجودی به نوع حساب شما بستگی دارد. اگر حسابتان استاندارد است، مبلغ ذکر شده شما هزار دلار می‌باشد.

سجاد ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

سلام، ببخشید
0.01 لات EURUSD رو با چند دلار میشه معامله کرد؟
با ۳ دلار میشه شروع کرد؟

ایران بروکر ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
پاسخ سجاد

بستگی به لوریجی که از سمت بروکر دریافت می‌کنید دارد. اگر لوریج ۲۰۰۰ از سمت بروکر ارائه شود بله می‌شود. به شرطی که بروکر حداقل واریز ۱ دلار داشته باشد.
توصیه می‌کنیم برای مبالغ پایین به سمت حساب‌های سنتی بروید.

fdarabi ۰۴ تیر ۱۴۰۲

سلام وقتتون بخیر، ببخشید منظورتون از حساب های سنتی چیه؟
ممنون میشم توضیح بدید

گمنام ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

توضیحات،مناسب،وکارآمد وقابل،تحمل،است.امیدوارم،که،راه،درست راانتخاب،کنیم،تومسیرباماباشید،نکات،کلیدی،راستی کنیدبه،مبتدیان،گوشزدکنید،انشاالله، حق،تعالی،شماراحفظ،بفرماید.

کارشناس ایران بروکر ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
پاسخ گمنام

سپاسگذاریم. هدف ما هم همین است. امیدواریم با ارائه آموزش های کافی و نشان دادن مسیر درست به کاربران، در جهت موفقیت آنها و پیشرفت کشور قدم بر داریم.